
Škoda Auto potvrzuje růst – po třech čtvrtletích 2025 patří mezi nejúspěšnější značky v Evropě
Automobilka Škoda Auto má za sebou mimořádně úspěšných devět měsíců roku 2025. Zaznamenala růst dodávek, tržeb i provozního zisku a znovu potvrdila pozici třetí nejprodávanější automobilové značky v Evropě.
Od ledna do září dodala Škoda zákazníkům po celém světě 765 700 vozů, což znamená meziroční nárůst o více než 14 %. Tržby vzrostly na 22,3 miliardy eur, provozní zisk na 1,79 miliardy eur a rentabilita tržeb se drží na velmi solidních 8 %, což potvrzuje, že značka patří mezi nejziskovější výrobce v Evropě.
Elektrifikace zrychluje
Jedním z hlavních motorů růstu je rychle se rozvíjející elektrifikace modelové nabídky. Celosvětově automobilka dodala více než 150 000 elektrifikovaných vozů, z toho téměř 120 000 čistě elektrických. V Evropě už elektromobily a plug-in hybridy tvoří čtvrtinu všech dodávek – před rokem to bylo přitom jen 11 %.
Úspěch slaví především nové modely Elroq a Enyaq, které se zařadily mezi nejprodávanější elektromobily na evropském trhu. Elroq je aktuálně třetím nejžádanějším elektromobilem v Evropě a překonal hranici 100 000 objednávek.
Růst doma i v zahraničí
Škoda Auto pokračuje v posilování na všech klíčových trzích. V Německu, největším trhu značky, vzrostly dodávky o téměř 10 %. Výrazný nárůst zaznamenala i v České republice, Velké Británii, Španělsku a Dánsku.
Mimo Evropu značka slaví historický úspěch především v Indii, kde se dodávky více než zdvojnásobily na 49 400 vozů díky silné poptávce po lokálně vyráběných modelech. V Vietnamu pak byla zahájena výroba modelů Kushaq a Slavia, čímž Škoda rozšiřuje své působení v jihovýchodní Asii.
Silné portfolio a nové modely
Nejoblíbenějším modelem zůstává tradičně Škoda Octavia, následovaná SUV Kodiaq a Kamiq. Výrazně roste i zájem o nový Superb, zatímco elektrická řada Enyaq si udržuje stabilní růst.
Značka zároveň představila koncept městského elektrického crossoveru Škoda Epiq, který se stane vstupním modelem do světa elektromobility. Na rok 2026 je plánováno jeho uvedení na trh s cenou srovnatelnou s modelem Kamiq se spalovacím motorem. Připravuje se také sériová verze studie Vision 7S – sedmimístného rodinného SUV s elektrickým pohonem.
Úspěch postavený na strategii a důvěře
Podle předsedy představenstva Klausa Zellmera výsledky jasně dokazují, že strategie značky funguje:
„Výborné výsledky značky Škoda po devíti měsících letošního roku dokazují, že naše strategie funguje. Rosteme se ziskem, rychleji elektrifikujeme a expandujeme po celém světě. Skutečnost, že si pevně držíme pozici třetí nejprodávanější automobilové značky v Evropě a že jsme zároveň zdvojnásobili dodávky v Indii, ukazuje sílu našeho týmu a našich partnerů i hlubokou důvěru našich zákazníků. Postupujeme vpřed s jistotou, efektivitou a odvahou utvářet budoucnost mobility.“
Rok 2025 tak pro Škodu znamená nejen výročí 130 let od založení značky, ale i potvrzení, že český výrobce má pevné místo mezi nejúspěšnějšími automobilkami světa – a že jeho cesta směrem k elektrické budoucnosti je nejen realistická, ale i úspěšná.
🔗 Zdroj: Škoda Auto a.s., tisková zpráva z 31. 10. 2025


